پنج شنبه , ۲۶ مهر ۱۳۹۷
خانه / تکنولوژی اطلاعات / طبقه بندی کاربران – آیا در حوزه فناوری اطلاعات حریم شخصی معنا دارد؟

طبقه بندی کاربران – آیا در حوزه فناوری اطلاعات حریم شخصی معنا دارد؟

online-privacy

امروز در حین درس، استاد موضوع ابزارهای نوین تکنولوژی رو مطرح کرد و از بچه ها خواست نظراتشون رو بگن. دو نفر نظرشون پیرامون مشکلات Privacy بود. استاد گفت به نظر میرسه کاربرها به دو دسته تقسیم بندی میشن: اونهایی که دنبال ابزارهای جدید هستند و اونهایی که دنبال Privacy هستند و این دو همیشه در مقابل همدیگر قرار دارند. عده ای با شور و اشتیاق فراوان و کلی انرژی و صرف وقت و ایده بهترین ابزارهای کاربردی رو طراحی می کنن و عده ای جلوی اونها وایمیسن و فقط فریاد می زنند این ابزار حریم خصوصی من رو در خطر میندازه.

از نظر من واقعیت امر هم همینطوره… 99% کاربرها نمی دونند که محبوبترین سرویس هایی که ازش استفاده می کنند کوچکترین ارزشی برای حریم خصوصیشون قائل نمیشن. اونها حتی نمی دونند، حتی سرویس هایی که با درخواست خودشون به عضویتش دراومدند هم درحال پیمایش فعالیت کاربر در زمان استفاده از ابزار الکترونیکیشون هستند. خیلی ها نمی دونند که 99% ایمیل هایی که در جی میل در تب Promotion قرار میگیره در حال دنبال کردن رفتار کاربر هستند. اونها موقعیت جغرافیایی، تاریخ، ساعت، دقیقه و ثانیه و حتی مدت زمانی که طول میکشه تا شما مطلبشون رو بخونید رو دنبال می کنند و مطابق همین اطلاعاتی که به سادگی و در جلوی چشم شما جمع می کنن نیازها و علایق شما رو پیش بینی می کنند. البته این موضوع ارتباط مستقیمی با شرکت های تامین کننده فضای ایمیل (گوگل، اپل، مایکروسافت و … ) نداره…

شاید جالب باشه که بدونید کاری که انجام میشه اصلا غیر قانونی نیست و شاید بشه گفت فقط غیر اخلاقیه که البته اونم به سادگی میشه اخلاقیش کرد ولی به هیچ وجه نمیشه جلوش رو گرفت.

دنیای امروز، دنیای ابزارهای دیجیتال و پردازش اطلاعات هست. از نظر من دو موضوع Privacy و Security هرگز در این دنیا معنا پیدا نخواهند کرد پس بهتره از ابزارها و سرویسهای جدیدمون نهایت لذت رو ببریم.

همچنین بررسی کنید

مقایسه ساده نحوه محاسبه در گوگل و ولفرام آلفا

بدون شک ولفرام آلفا یکی از بهترین سیستم هایی هست که من تو ۷-۸ سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.