پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / تکنولوژی اطلاعات / بررسی گجت ها – بخش اول

بررسی گجت ها – بخش اول

امروز تونستم چندتا گجت مختلف رو از نزدیک آزمایش کنم. این گجت ها شامل تلفن هاشی هوشمند، تبلت ها و نوت های سامسونگ بود. مطلبی که در ادامه می آید اظهار نظر شخصی من راجع به این محصولات هست با ذکر این نکته که از محصولات اپل کلا صرف نظر شده است.

مقدمه:
تصور کنید یک نفر قصد خرید یک ساختمان ویلایی برای زندگی دارد:
1- یک ساختمان ویلایی 60 متری، با کیفیت لوازم استفاده شده بسیار معمولی، در هر اتاق محل نصب یک عدد چراغ و 1 عدد پریز برق، با سرویس آشپزخانه معمولی در محله جنوب شهر با نمای سنگ معمولی و پشت ساختمان هم آجر سه سانتی … این یک ساختمان معمولی است و ظاهر و باطنش نشان دهنده یک ساختمان نه چندان شیک ولی با توجه به امکانات مناسب هست. ساختمانی فریبنده نیست و مشتری از خریدش رضایت کامل دارد، همه چیز “تناسب” دارد. ضمانت ندارد، چون همه چیز ارزان هست.

2- یک ساختمان ویلایی 200 متری 10 در 20، با کیفیت لوازم معمولی، در هر اتاق محل نصب 4 چراغ و 4 عدد پریز برق، با سرویس آشپزخانه معمولیدر مرکز شهر با نمای سنگ گرانیت و پشت ساختمان هم سیمانی. این ساختمان هم یک ساختمان معمولی است ولی ظاهر و باطنش یکی نیست. ممکن هست مشتری ظاهر برایش مهم تر از تجهیزات داخل باشد. اما در هر حال “تناسب” بر قرار نیست. بخصوص در سایز. 1 سال ضمانت دارد، تعمیر(با سوال و جواب)

3- یک ساختمان ویلایی 75 متری 10 در 7.5 ، با کیفیت لوازم ساختمانی عالی، در هر اتاق محل نصب یک عدد چراغ و 1 عدد پریز برق، با سرویس آشپزخانه عالی در بالاتر از مرکز شهر، با نمای تمام گرانیت. این ساختمان یک ساختمان درجه یک که ظاهر و باطنش یکی است. اما محدودیت هایی هم برای نصب چراغ اضافه دارد. 1 سال ضمانت دارد، تعویض(بدون سوال و جواب)

4- یک ساختمان ویلایی 250 متری 10 در 25، با کیفیت لوازم عالی، در هر اتاق محل نصب 4 چراغ و 4 عدد پریز برق، با سرویس آشپزخانه عالی در شمال شهر با نمای سنگ گرانیت و پشت ساختمان هم سیمانی. این ساختمان یک ساختمان عالی است ولی ظاهر و باطنش یکی نیست. اینطور به نظر میرسد “تناسب” هم بر قرار نیست. نه در سایز، نه در نما. 1 سال ضمانت دارد، تعمیر(با سوال و جواب)

در ابتدا به مرور گوشی های بررسی شده می پردازم…. (شماره ها فقط برای مرتب شدن هست و نشان دهنده جایگاه از نظر من نیست)

دنیای خرید گوشی های هوشمند شبیه دنیای خونه هاست و حتی بسیار پیچیده تر…

1- Sony Xperia Acro S : وقتی گوشی رو دست گرفتم احساس خوبی از جنس بدنه داشتم. پشت و روی گوشی معلوم بود گوشی گرون قیمتی هست. کیفیت دوربین عالی بود. کیفیت صفحه نمایش خیلی خوب بود. اما گاهی اوقات مکث های خیلی کوچک در حرکت صفحه داشت. متاسفانه سایز صفحه نمایش خیلی بزرگ بود برای همین با یک دست کار کردن روان نیست و باید گوشی را داخل دست حرکت داد. قیمت 1400 رینگیت.

2- Nokia Lumia 900 : رنگ آبیش رو دیدم . اصلا گوشی قشنگی نیست. ظاهر زمختی داره و احساس می کنید کناره های گوشی بصورت بیهوده ای غیر قابل استفاده گذاشته شده. شکل مستطیلی با گوشه های تیز اصلا جالب نیست. کما اینکه رنگ آبی با صفحه مشکی اصلا تطابق نداشت و توازن رو برقرار نمی کرد. کیفیت ساخت بدنه خوب بود. اما مثل سونی نبود. عکاسی از فاصله 15-20 سانتی متری که اصلا خوب نبود. صفحه نمایش بزرگ و ضخامت گوشی اجازه کار با یک دست رو نمی داد و باید با گوشی داخل دست بازی کرد. کیفیت جی پی اس فوق العاده بود و به سرعت محل مورد نظر رو پیدا کرد. رابط کاربری افتضاح (ویندوز فون). قیمت 1400 رینگیت.

3- Samsung Galaxy SIII : اینو تو خود نمایندگی سامسونگ 20 دقیقه ای کار کردم. تا وقتی دست نگرفتید گوشی قشنگیه و ظاهر زیبایی داره. اما وقتی دست میگیرید احساس می کنید 2620 نوکیا تو دستتون هست. فکر میکنم جنس بدنه پشت از همون جنس 2620 باشه… کاملا پلاستیک رو احساس می کنید. خیلی حس بدی بود… اما صفحه نمایش کیفیتش فوق العاده بود. دوربین هم عالی بود البته اگر طراحی بهتری داشت و دوربین رو هم سطح بدنه می کرد بهتر بود. اسپیکر پشت گوشی با اون کاور آهنی واقعا افتضاح بود. من احساس می کردم که چندبار دست بکشم رو اسپیکرش رنگش بریزه. مثل قبلی ها در یک دست جا نمیشه و برای حرکت بر روی صفحه باید با گوشی بازی کرد. این مشکل همه گوشی های صفحه بزرگ هست. اگر برچسب سامسونگ رو ازش برداریم گوشی گران قیمت با بدنه پلاستیکی است. 1600 رینگیت.

4- Motorola Droid Razr XT910 : این گوشی هم وقتی دست میگیرید احساس خوبی دارید. جنس بدنه مثل چرم هست. کیفیت ساخت خوبی داره ولی طراحی ظاهر و نمای گوشی خیلی خوب نیست. دوربین خوبی داره، اما سرعت اجرای برنامه های ضعیف هست که این نشون میده از پردازنده استفاده خوبی نمیشه. بازهم صفحه بزرگ و عدم تناسب برای یک دست. نمی دونم چرا این موضوع رو فدای صفحه بزرگ کردن. به جرات میشه گفت 60-70 درصد کاربرها در اولین استفاده اشون با اندازه گوشی ها مشکل داشتند. و اکثرا گوشی رو در یک دست گرفته و با دست دیگر صفحه اسکرین رو لمس می کنند. قیمت 1250 رینگیتی قیمتی رقابتی است.

5- HTC One X : به نظرم یک گوشی مثل موتورولا بعلاوه شکل ظاهری بهتر و البته قیمت 1450 رینگیتی.

در مطلب بعدی به بررسی تبلت های سامسونگ، ایسوس، موتورولا و گلکسی نوت خواهم پرداخت.

همچنین بررسی کنید

واقعیت افزوده در تبلت

متاورس: زمانی برای تجاری شدن

فیسبوک یکی از بزرگترین دارندگان پلتفرم واقعیت مجازی هستش و سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.