جمعه , ۹ آبان ۱۳۹۹
خانه / متفرقه / خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش

شرح آنچه در اتفاق افتاد:

1- از روز اولی که لپ تاپ جدید رو تهیه کرده بودم احساس میکردم DVD Rom مشکل داره… یه جورایی صدا میداد… اما من بی توجه بودم با توجه به اون شرایطی هم که داشتیم دنبال رفع عیب مشکل لپ تاپ نبودم…

2- توی این مالزی حشره با آدم زندگی میکنه… یعنی از انواع مورچه و عنکبوت گرفته تا حشرات جدید به وفور تو خونه پیدا میشن… البته که نظافت نقش بسیار مهمی توی کنترل این مزاحمان داره، اما باعث از بین رفتن کلی نمیشه… وجود این حشرات به شهرهای مختلف و محل قرارگیری ساختمونها هم خیلی ربط داره… توی سایبرجایا که بودیم مورچه از همه جای خونه بالا و پایین می رفت… یعنی اینقدر ما خودمون رو با این مورچه ها درگیر کرده بودیم که دیگه خسته شده بودیم و بی خیال شده بودیم… مورچه ها هم نه از اینا که تو ایران هست… یه رنگ قهوه ای بد رنگ و نصف مورچه های ایران… هرچی هم نظافت و حشره کش و شست و شو هیچ گونه تاثیری نداشت… وقتی با لپتاپ کار میکردم رو صفحه مانیتور حداقل 4-5 تا مورچه و 3 – 4 تا پشه و اینا همیشه در حال صفا بودند :)… یهو میدیدی یکی از تو اسپیکر اومد بیرون رفت زیر کلید Space و از اینجور چیزا… خدا رو شکر تو اینجا زیاد مورچه نداریم و فقط با پشه ها و عنکبوت ها سر می کنیم 🙂

حدود 10 روز پیش بود جمعه، که لپ تاپ رو گذاشته بودم رو پام و داشتم کار میکردم، ساعت 1 شب اینطورا بود… یهو صدای وحشتناکی ازش شروع شد… مثل اینکه فنش در حال خورد شدن باشه 🙂 یا لپ تاپ رو انداخته باشی تو چرخ گوشت و بخواهی به زور چرخش کنی… من تصمیم گرفتم فوری دستگاه رو ShutDown کنم… وقتی دکمه ShutDown رو زدم صدا به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرد که متوجه شدم چون CPU رفت برای انجام پردازش بیشتر و بستن نرم افزارها، پس دماش رفت بالا و حالا فن میخواهد بیشتر خنکش کنه… چون احتمال دادم آسیب فیزیکی شدید وارد بشه فوری باطری رو از پشت دستگاه در آوردم…

تو این فکر بودم که حالا چیکار باید کرد… گفتم بخوابم تا صبح بشه ببینم چیکار باید کرد… اما گفتم الان و صبح نداره، باید با شرکت تماس بگیرم 🙂 … یکساعتی گذشت ، لپ تاپ رو روی میز گذاشتم و روشن کردم و دیدم خدا رو شکر صدایی نداره… فوری رفتم سایت شرکت و اعلام کردم دستگاه من دو تا مشکل داره… منم دانشجوی رشته کامپیوترم… الانم پایان ترمه… لپ تاپم کار نمیکنه… مشکلاتم هم اینه که DVD Rom کار نمیکنه و هم خیلی صدا میده و وسط Burn کردن هم Eject میکنه… و یکی هم اینکه فن دستگاه من صدا میده. فکر میکنم ترک برداشته و یا لق شده باشه… در هر حال به نظر من مشکل فیزیکیه… وقتی فرم رو ارسال کردم دیدم با کمال احترام نوشته: چون شما گارانتی معمولی دارین، فقط از 2 شنبه تا جمعه پاسخگو هستیم…
دوشنبه شد و ساعت حدود 11 بود ایمیل رو چک کردم دیدم راه حل ارائه دادند: 1- بایوس رو آپدیت کنید !!! 2- درایور DVD Rom رو آپدیت کنید 3- از DVD اصلی لپ تاپ برنامه Diagnostic Program رو اجرا کنید ببینید کجا مشکل هست… شماره مشکل رو یادداشت کنید برای ما بفرستید. 4- صدای فن از کجا میاد الف: جلو-راست  ب:بالا-چپ  … البته من در جوابشون نوشتم که من در فرم هم اعلام کردم که کاربر حرفه ای هستم و اینقدر سرم مییشه که مشکل فیزیکی ربطی به آپدیت بایوس و یا آپدیت درایور نداره  همچنین در صورتی که فن ترک برداشته باشه و یا شکسته باشه اون نرم افزار نمیتونه چیزی رو نشون بده ولی چون شما میخواهید من اینکارو انجام میدم… مجدداً ازشون پرسیدم مگه سمت جلو-راست هم فنی وجود داره!!!؟ (نیست) … منم کارهایی رو که گفته بودند رو انجام دادم و اعلام کردم مشکل من حل نشد و صدای فن هم از بالا سمت چپ هستش… دو روز بعدش در حالیکه در یه جای بسیار شلوغ بودم همون مسئول پیگیری مشکل من از شرکت تماس گرفت و گفت میخواهد سوال بپرسه که منم بهش گفتم اینجا اینقدر شلوغه من متوجه نمیشم چی میگه، گفت کی تماس بگیره بهتره، گفتم فردا صبح زود… گفت ساعت چند ، منم از دهنم در رفت گفتم 9… من اون شب دوباره دیر خوابیدم.. ساعت رو هم مثل همیشه گذاشتیم 6.30 که بلند بشیم… ساعت چندبار زنگ زد و بلند شدیم و دوباره خوابیدیم… ساعت 2 دقیقه به 9 بود دیدم گوشی داره زنگ میزنه قطع هم نمیکنه، برداشتم گفت از شرکت تماس میگیرم… تازه فهمیدم باهاش قرار داشتم و اونم سر موقع تماس گرفته بود… گفت شما مشکلت حل شد!!! گفتم نه… گفت پس آدرس رو با هم چک کنیم… آدرس رو چک کرد و گفت 2 روز دیگه تماس میگیریم میایم خونتون… پریروز بود که دیدم یه آقاهه چینی تماس گرفت، گفت میخواهم آدرس رو چک کنم بیام برا بررسی لپ تاپ… گفتم کی میاید چون ما برناممون حساب کتاب داره… یهو از خوابمون جا نمونیم… گفت 11… بهش OK دادم و تمام… ساعت 11 زنگ در خونه رو زد، چقدر این شرکت OnTime هستش… یاد خودم میوفتم تو شرکت… 🙂 … اول یه DVD Rom نو آورد و سریع عوض کرد… گفتم مشکل فن چی میشه… اونم گفت احتمالاً مشکل از HeatSink هستش… وقتی باز کرد، یاد سایبرجایا افتادم… HeatSink بدبخت دیگه جای نفس کشیدن نداشت… توش پر از آت و آشغال بود… فکر کنم انواع مورچه و جانور 3 تا 12 پا توش میشد پیدا کرد… البته اون آقاهه هیچی نگفت و یه HeatSink نو هم از تو جعبه آکبند باز کرد و گذاشت سر جاش… یه فرم انجام کار، یه امضاء، و یه تشکر …
این بود خدمات پس از فروش شرکت بزرگ DELL

همچنین بررسی کنید

مرکز آپلود عکس ویو

اینجا یک مرکز آپلود عکس هست. اگر وبلاگ دارید ولی فضایی برای آپلود عکس های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.